"כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו." הרב שלמה קרליבך
ילד שם לב לכל מה שקורה סביבו גם אם נדמה לנו שלא כך. הוא רוצה הכרה בקיום שלו והוא ישיג אותה בכל דרך אפשרית. כל האמצעים כשרים. לכן גם התנהגות שנחשבת שלילית, אם היא משיגה את המטרה של תשומת לב היא תמשיך להתקיים.
קשיי למידה ותפקוד דורשים מענה ממוקד לצרכים הספציפיים של הילד. באמצעות תהליך משותף הורים וילדים, נמצא את מקור ההתנהגות או הקושי ונבנה תוכנית מותאמת אישית המורכבת מטכניקות הטיפול הבאות: בשיטת אלבאום, נשתמש בתרגול גופני שעובד על שכלול תנועות גוף בסיסיות, תיאום וקואורדינציה בין שרירי הגוף, מוטוריקה גסה, מוטוריקה עדינה, מערכת שיווי משקל, ויסות חושי, תיאום עין יד ועוד, בשילוב עם העצמה ריגשית ושינוי תהליכי חשיבה.
נעזר בטכניקות מתוך NLP על מנת לבנות שפה מעצימה, שתשפר את השיח בבית ואת השיח הפנימי של הילד ותקנה לו התמודדות טובה יותר עם סיטואציות חברתיות.
בשיטת התטא הילינג נמצא את האמונות המעכבות את התקדמות הילד ונפעל לשנות את האמונות האלה ולשפר את תפיסת הילד את עצמו.
על ידי שימוש בשיטות אלה ואחרות נחזק את הילד ונוביל אותו לתפקוד טוב יותר של הגוף, זיכרון, קשב וריכוז, סדר וארגון, ויסות חושי, העלאת הביטחון והערך העצמי.
ילדים הם ברכה והתפקיד שלנו הוא להעניק להם הדרכה לחיים. אם נתבונן עמוק נבין שילדינו מספרים לנו סיפור על עצמנו ועל האנשים שרצינו להיות, על מי שאנחנו היום ועל הדוגמא שאנו רוצים להוות. דרך הילדים אנו יכולים ללמוד להיות אנשים טובים יותר ובכך לעזור לילדינו להיות טובים יותר וביחד לבנות משפחה וחברה עם ערכים של הקשבה, קבלה, לקיחת אחריות וכבוד לאחר.